Tajemnicza moc kolorów
Eksperci od marketingu wiedzą, jak ważny jest kolor w przekazywaniu informacji o wartości produktów lub usług. Odpowiedni dobór barw wpływa również na psychikę osób odwiedzających stoisko.
Wpływ kolorów na odbiór komunikatów komercjalnych został zauważony już w pierwszej połowie XX w., kiedy nauka o reklamie weszła w swój trzeci okres – erę badań marketingowych. To wtedy właśnie zaczęto zatrudniać w branży psychologów i socjologów. Powstała dziedzina nazwana Psychologią Widzenia, rozpatrująca między innymi zagadnienia postrzegania kształtów i kolorów. Wypracowane teorie przez lata znalazły potwierdzenie w praktyce.
Wiedzę w tym zakresie stosujemy efektywnie w branży stoisk wystawienniczych zarówno w zakresie nadanych form, jak i kolorów. W ten sposób w ramach przestrzeni wystawienniczej wpływamy na emocje odbiorców i kształtujemy optymalnie zorganizowane środowisko służące do nawiązywania wartościowych kontaktów biznesowych.